ny kamera, ny värld

Publicerad 2016-02-10 00:15:00 i livet i stort & smått,

Har alltid älskat att titta på vackra foton. Och tyckt att det varit kul att själv fotografera. Har däremot mest varit tur eller otur hur resultatet blivit. Tröttnade till slut på att inte förstå tillräckligt för att våga mig utanför Autoläget... Det blir ju inte riktigt som man har tänkt sig när kameran bestämmer...
 
Så till slut (äntligen) bestämde jag mig för att gå en fotokurs! Och det gick snabbt - bokade kursen en fredag och började på måndagen direkt efter.
 
Nu är kursen avslutad och en ny värld har öppnat sig! Det blev däremot inte bara en fotokurs, utan insåg snabbt att det var läge för en ny kamera. Jag valde en Nikon D5300 med två objektiv - ett fast 50 mm och ett med brännvidd 70-200 mm.
 
jag är verkligen helnöjd med både fotokursen och kameran. Däremot har jag inte fått helt kläm på alla möjligheter och allt man ska tänka på. Men det kommer! För nu ska det fotas! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

ninnas världar

Varmt välkommen! Här vill jag ge dig en inblick i det som inspirerar mig. Det kan vara livsstil, hälsa, familjen, vänner, mat & fest, resor & upplevelser. Men även inredning, färg & form, foto, musik och annat som kommer i min väg. Hoppas kunna ge dig lite inspiration, precis som jag själv inspireras både av det jag möter och av livet själv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela